Digital 1 maj!

Hemonstrera på 1 maj!

Trygga jobb – Råd att bo – Solidaritet i välgång och kris

Denna första maj blir inte lik någon annan tidigare. Vi är förhindrade att samlas och manifestera och tåga tillsammans. Såklart tråkigt, vi är nog många som saknar våra kamrater och den goda gemenskapen och kampen. Men vi kan fortfarande göra ett stort avtryck på första maj om vi är kreativa och hittar nya vägar. Kanske kommer vi till och med att synas mer än vanligt i år!

Digital 1 maj på sociala medier

Vänsterpartiets Facebooksida livesänds Vänsterpartiets digitala 1 maj kl 12-14 med Jonas Sjöstedt, Tiffany Kronlöf, Stefan Sundström, Popsicle, Karin Renberg och FarhiyaFeysal med flera.

Vår egen dynamiska duo Michella Zayat och Julia Löf fixar eget live-häng med gäster kl 12.15 med uppsnack inför Jonas tal och sedan eftersnack efter talet. På vår Facebooksida.

Karin Rågsjö som var vår inbokade 1 maj-talare håller ett inspelat tal till oss på vår Facebooksida och här kommer också hälsningar från flera av våra egna lokala politiker.

Hur kan jag demonstrera på 1 maj?

#hemonstrera Ta en bild på dig hemma där du håller upp ditt eget plakat med ditt eget budskap och lägg upp på sociala medier med taggen #hemonstrera

Gör testet vilken typ du är på 1 maj och dela på sociala medier. Gå in på https://1maj2020.se/ och delta i det virtuella 1 maj-tåget!

Dela inlägg med tal och bilder som kommer att postas på våra sociala medier. Kommentera och gilla våra och varandras vänsterinlägg så syns de bättre i flödena.

Häng ut rött från balkongen och öppna upp fönstren på vid gavel och spela kampsånger på stereon.

Cykla på första maj. Kontakta Thordis eller Mona R.

Låna en fana och fota dig på stan eller på din favoritplats i kommunen och dela på sociala medier.

1 maj-märken och 1 maj-affischer finns på lokalen.

Eller hitta på något helt eget!

Tillsammans ser vi till att ingen missar vilken som är årets bästa och rödaste dag!