Fira 1 maj med Vänsterpartiet Jönköpings län!

Lyssna på Nooshi Dadgostars 1 maj-tal!

Arbetarrörelsens främsta högtidsdag är snart här! En dag med tal, musik och gemenskap.
11.45 drar firandet igång med jönköpingsartisten Nina Persson med vänner!
12.00 håller Nooshi Dadgostar sitt första 1 maj-tal som partiledare.
Under sändningen kommer ni som tittar kunna ta del av musik, 1 maj-hälsningar, humorinslag och ett interaktivt quiz. Vi kommer prata politik med Nooshi Dadgostar och dessutom deltar tidigare partiordförande Ulla Hoffman och pratar om pandemin, om att leva isolerat och om hur
framtiden behöver bli. Sändningen leds av Anna Herdy och den kommer gå att se på vansterpartiet.se, YouTube, Facebook och andra sociala plattformar.

Fira 1 maj med Vänsterpartiet Jönköpings län!

13.30. Michella Zayat och Julia Löf med gäster sänder live från ABF:s studio i Smeden, Huskvarna och du får vara med! Hemma i soffan eller lutad mot en soldränkt vägg i majsolens första strålar med ditt bästa 1 maj-snacks i högsta hugg. Jobb, jämlikhet och framtidstro är årets tema. Vi kommer bjuda på intressanta samtal, kampvilja och musik – nästan allt ett riktigt 1 maj-firande har fast digitalt!
* Röster från länet om Nooshi Dadgostars första 1 maj-tal som partiledare. Vi sammanfattar talet och lyssnar vad distriktsordförande Erica Gunnarsson Kibowa med flera har på hjärtat.
* Vi snackar jobb och fackliga frågor med riksdagsledamot Ciczie Weidby.
* Tony Haddou, riksdagsledamot och Vänsterpartiets skattepolitiske talesperson gästar oss för ett samtal om jämlikhet och hur vi skapar ett jämlikt samhälle.
* Framtidstro – ett samtal över generationer med Alexandra Lann, Mona Ragnarsson och Alexander Karlsson.
Vi sänder live på Facebook kl 13.30. Se till att klicka i att du kommer på evenemanget så får du en notis när vi drar igång. Bjud gärna in vänner till eventet! https://fb.me/e/4PpHtqLhI

Tillsammans ser vi till att synas på 1 maj!

Vi kommer inte kunna fira 1 maj som vanligt i år heller men det finns mycket vi kan göra för att synas och höras på en mängd olika sätt, såväl i egna kvarteret som på sociala medier. Använd dina mest kreativa idéer så uppmärksammar vi arbetarnas kamp- och högtidsdag tillsammans!
Visa att du firar 1 maj – häng rött från fönster och balkonger! https://fb.me/e/5qArsERTw
Lägg ut foton på sociala medier på ditt eget plakat, foton när du flaggar rött eller en film där du berättar vad du kämpar för på 1 maj! Eller något annat, använd din fantasi. Tagga #1maj och #1majjkpglan