Vi deltar i Jönköping Qom Ut Pridevecka

Nu Jönköping Qom Ut Pridevecka satt igång. För oss är Pride inte bara fest, glädje och gemenskap. Pride är kamp! Inga rättigheter kommer till oss som gåvor. Det är något vi människor kämpar oss till – tillsammans! Vänsterpartiet är sponsor till Jönköping Qom Ut, vi deltar med det här filminslaget i det digitala Pridetåget och vi ordnar också föreläsningen nedan. Happy Pride! https://www.facebook.com/JonkopingQomUt/videos/534250827650891

Föreläsning: Crip & proud onsdag 25 augusti https://www.facebook.com/events/1677250422473293/

Föreläsningen kommer utifrån personliga berättelser synliggöra hur funktionsmaktsordningen fungerar i relation till kroppen och sexualiteten som förhoppningsvis ger inspiration till politik och aktivism. Tobias Holmberg är funkisaktivisten som är med på blockader mot utvisningar, lanserar begreppet funkofobi till Svenska Akademiens ordlista och klär av sig naken i sociala medier. Tobias Holmberg har tidigare arbetat som bland annat projektledare för Sex i rörelse hos RFSU Stockholm och är numera politisk sekreterare för Vänsterpartiet i Linköping.Välkommen 25 augusti kl 18.00, Barnarpsgatan 19, följ skyltning. Hörslinga och teckentolk. Även livesändning på Facebook för de som vill delta digitalt. Livesändningen finns kvar och går att lyssna på i efterhand på Facebook.

Samarr: V och Qom Ut